PERCEPCIJA PORODIČNIH ODNOSA I AKADEMSKO POSTIGNUĆE ADOLESCENATA

Autor(i)

  • Mersiha Jusić
  • Anela Hasanagić

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v17i66.154

Ključne riječi:

Adolescenti, akademsko postignuće, roditeljsko ponašanje, emocionalnost, kontrola, socio-demografske varijable

Sažetak

UDK 159.922.8
          37.015.3

Akademsko postignuće je zbog svojih praktičnih implikacija u fokusu velikog broja istraživanja, koja generalno ukazuju na njegovu povezanost s mnogim faktorima i mogućnost analize istog na mnogo nivoa: ličnom, međuljudskom i općem. Glavni cilj ove studije je istražiti odnos između specifičnih aspekata roditeljskog ponašanja (emocionalnosti i kontrole) i akademskog postignuća adolescenata operacionaliziranog kroz njihov prosjek ocjena. Osim toga, istražuje se i odnos sociodemografskih varijabli s percipiranim roditeljskim ponašanjima i akademskim postignućem. Prigodan uzorak istraživanja obuhvatio je 272 srednjoškolca (od čega 166 ženskih), prosječnog uzrasta od 17 godina. Statistički značajna negativna korelacija ustanovljena je između dimenzije kontrole i akademskog uspjeha. Dakle, što je nivo kontrolišućeg ponašanja roditelja viši, slabije je akademsko postignuće. Nije ustanovljena statistički značajna povezanost između dimenzije emocionalnosti oba roditelja i akademskog postignuća kod oba spola adolescenata. Adolescentkinje uključene u vanškolske aktivnosti izvještavale su o većoj emocionalnosti očeva od svojih vršnjakinja koje nisu uključene u takve aktivnosti. Od sociodemografskih varijabli jedino se socioekonomski status pokazao statistički značajno pozitivno povezanim s akademskim postignućem. Učenici su izvještavali o većem vremenu provedenom u razgovoru s majkama nego s očevima. Također, majke su percipirane kao više emocionalne i više kontrolišuće nego očevi, što može ukazivati na tradicionalno intenzivniju uključenost majki u odgoj.

Downloads

Objavljeno

01-08-2022

How to Cite

Jusić, M., & Hasanagić, A. (2022). PERCEPCIJA PORODIČNIH ODNOSA I AKADEMSKO POSTIGNUĆE ADOLESCENATA. Novi Muallim, 17(66), 69–79. https://doi.org/10.26340/muallim.v17i66.154

Broj časopisa

Rubrika

MUALLIM

Most read articles by the same author(s)