PODRŠKA DJECI S POTEŠKOĆAMA U UČENJU U REDOVNIM ŠKOLAMA

Autor(i)

  • Damir Babajić
  • Mirsad Djedović
  • Elvis Hodžić
  • Ramiz Joldić

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v15i57.261

Ključne riječi:

Inkluzija, edukator-rehabilitator, s poteškoćama u učenju, odgoj i obrazovanje

Sažetak

UDK 376-053.5-056.36(497.6)

Inkluzija je kao relativno noviji koncept u organizaciji savremene nastave i škole, nastao iz potrebe da se učenici sa posebnim potrebama uključe u redovnu nastavu. Stavovi prema osobama s teškoćama u razvoju kao, uostalom, i stavovi prema svim manjinskim grupama nisu urođeni, nego su naučeni, između ostalog, i kroz predrasude i neznanje drugih. Mijenjanje stavova složen je i dugotrajan proces koji se velikim djelom zasniva i na iskustvu. Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi broj zaposlenih stručnih saradnika (defektologa) u redovnim školama na području općine Tuzla i Srebrenik. Istraživanjem je obuhvaćeno dvanaest osnovnih škola na području općine Tuzla i osam škola na području općine Srebrenik. Uzorak ispitanika činili su direktori osnovnih škola. Uzorak ispitanika je podijeljen na dva subuzorka. Prvi subuzorak ispitanika činili su direktori škola u kojima su angažovani defektolozi, dok su drugi subuzorak činili direktori škola u kojima nisu zaposleni defektolozi. Za potrebe ovog istraživanja konstruisan je anketni upitnik pod nazivom “Podrška djeci sa posebnim potrebama u osnovnim školama”. Na osnovu dobijenih rezultata zaključujemo da je u dvadeset osnovnih škola na području općine Tuzla i Srebrenik zaposleno četvero ili 20% defektologa, dok u preostalih šesnaest ili 80% škola nije zaposlen defektolog. Za uspješan odgoj i obrazovanje djece sa posebnim potrebama neophodno angažovanje stručnih saradnika defektologa, što ustvari predstavlja neophodnost pružanja stručne podrške djeci za uspješno savlađivanje školskog gradiva.

Downloads

Objavljeno

02-08-2022

How to Cite

Babajić, D., Djedović, M., Hodžić, E., & Joldić, R. (2022). PODRŠKA DJECI S POTEŠKOĆAMA U UČENJU U REDOVNIM ŠKOLAMA. Novi Muallim, 15(57), 64–68. https://doi.org/10.26340/muallim.v15i57.261

Broj časopisa

Rubrika

MUALLIM