OBRAZOVANJE I DISKRIMINACIJA: PRIMJER SREDNJOŠKOLSKOG OBRAZOVANJA U BOSANSKOHERCEGOVAČKOM ENTITETU REPUBLIKA SRPSKA

Autor(i)

  • Mensur Husić
  • Midhat Čaušević

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v21i83.1811

Ključne riječi:

diskriminacija, obrazovanje, odgoj, udžbenik, obrazovni sistem, integracija, ideologija

Sažetak

UDK 373.4:316.647.82]:342.726(497.6 Republika Srpska)

U radu su elaborirani elementi diskriminacije učenika u srednjoškolskom obrazovanju u bosanskohercegovačkom entitetu Republika Srpska. U obrazovnom sistemu u ovom entitetu krše se dokumenti međunarodnog, evropskog i državnog prava kojima se štite ljudska prava i slobode. Učenici bošnjačke i hrvatske nacionalnosti podvrgnuti su asimilaciji u osnovnim i srednjim školama u bosanskohercegovačkom entitetu RS, a što je posebno izraženo u školama u kojima nisu ispunjeni uvjeti za odvojeno organiziranje nastave iz ''nacionalne grupe predmeta''. Učenicima nije osigurano pravo da stječu znanja iz historije Bosne i Hercegovine, vlastite države, te da se upoznaju sa književnim stvaralaštvom Bošnjaka i Hrvata u Bosni i Hercegovini i regionu. U cilju potpunijeg sagledavanja predmeta istraživanja u radu su predstavljeni rezultati analize odgojno-obrazovnih sadržaja srednjoškolskih udžbenika Historije/Istorije i Srpskog jezika, koji su odobreni od strane Ministarstva prosvjete i kulture Republike srpske u školskoj 2017/18. i 2018/19. godini. U empirijskom dijelu rada prezentirani su stavovi srednjoškolaca bošnjačke i hrvatske nacionalnosti o diskriminaciji u srednjoškolskom obrazovanju bosanskohercegovačkog entiteta RS.

Downloads

Objavljeno

03-02-2021

How to Cite

Husić, M., & Čaušević, M. (2021). OBRAZOVANJE I DISKRIMINACIJA: PRIMJER SREDNJOŠKOLSKOG OBRAZOVANJA U BOSANSKOHERCEGOVAČKOM ENTITETU REPUBLIKA SRPSKA. Novi Muallim, 21(83), 40–48. https://doi.org/10.26340/muallim.v21i83.1811

Broj časopisa

Rubrika

MUALLIM