Pedagoške osnove učenja kroz primjer: mualimi i roditelji kao uzori

Autor(i)

  • Enes Svraka Rijaset Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v26i103.2174

Ključne riječi:

Muallimi, roditelji, Islamska pedagogija, moralni odgoj, vjerske vrijednosti, emocionalna povezanost, islamski identitet, odgojno-obrazovni proces

Sažetak

UDK
28:37.013
28:37.064.1

Učenje kroz primjer jedno je od temeljnih načela islamske pedagogije, pri čemu su mualimi i roditelji ključni uzori u formiranju moralnog i duhovnog razvoja djece. Ovo štivo istražuje pedagoške osnove učenja kroz primjer, naglašavajući važnost dosljednosti između riječi i djela u procesu prenošenja islamskih vrijednosti. Kur'an i hadis jasno ističu važnost dosljednosti između riječi i djela, ističući da istinsko podučavanje dolazi kroz praktičnu primjenu vjerskih vrijednosti u svakodnevnom životu. Islamska pedagogija naglašava emocionalnu povezanost s vjerom, što se postiže kroz zajedničke ibadete, humanitarni rad i aktivno sudjelovanje u zajednici. U radu su predstavljene konkretne smjernice i aktivnosti koje omogućavaju roditeljima i mualimima da budu pozitivni uzori, osnažujući vezu između djece i islamskih vrijednosti. Zaključuje se da je dosljednost u vjerovanju i djelovanju neophodna za uspješnu internalizaciju islamskih principa, te da je zajedničko djelovanje roditelja i mualima temelj za formiranje stabilnog vjerskog identiteta kod djece.

Downloads

Objavljeno

31-10-2025

How to Cite

Svraka, E. (2025). Pedagoške osnove učenja kroz primjer: mualimi i roditelji kao uzori. Novi Muallim, 26(103), 26–33. https://doi.org/10.26340/muallim.v26i103.2174