EMOTIONAL PROFILE OF AUTHORITIES FOR UPBRINGING IN INTERPERSONAL RELATIONS
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v14i53.351Abstract
Success in education and upbringing depends on numerous factors. However the crucial factor that correlates with physical laws of human nature is establishing positive emotional climate. Encouraging emotional climate is considered an essential precondition of satisfactory achievement of students in school. Creating and sustaining certain climate in the class involves the entire personality of teachers. Thus the crucial segment of effective teaching is quality of integrating emotions in general class context. Such an approach leads to an interrelation that is based on mutual trust. And only such teacherstudent interrelation can bear fruit, otherwise if mutual trust is lacking interpersonal barrier is created forming an obstacle in teaching and upbringing.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.