INSTRUCTIONS FOR DESCRIPTIVE GRADING IN PRIMARY SCHOOLS
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v12i46.673Abstract
In the light of the new concept of education system, descriptive grading has been introduced in the first three of nine years primary school. Descriptive grading of students is a process and should always be analytical. Meaning that subject matter of grading should be divided into parts and for each part we must determine the factors on bases of which we will establish success or failure. The objective of descriptive grading is to teach students how to work, to make school and learning attractive to them, to develop their potentials and to teach them the educational values. This instruction aims at offering assistance to primary school teachers that are involved in the process of descriptive grading.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.