KONTINUITET IZUČAVANJA ARAPSKOG JEZIKA OBAVEZUJE NAS NA NOVE ISKORAKE

Autor(i)

  • Zehra Alispahić

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v15i60.190

Ključne riječi:

Izučavanje arapskog jezika, obrazovni sistem, mekteb, medrese, udžbenici, odsjek, katedra

Sažetak

UDK 811.411.21:37(497.6)

Doticaji Bosne i Hercegovine s orijentalnom kulturom i orijentalnim jezicima datiraju od službenog dolaska islama na prostore Balkanskog poluotoka u drugoj polovini 15. stoljeća. Zato je i moguće kazati da arapski jezik predstavlja i neodvojivi segment historijskog i kulturno-civilizacijskog identiteta kako bošnjačkog tako i drugih naroda ovih prostora. U obrazovnom sistemu na području Bosne i Hercegovine prisustvo arapskog jezika kontinuirano se bilježi od kraja 15. stoljeća, najprije u vjerskim odgojno-obrazovnim institucijama (mektebima, medresama), a krajem devetnaestog vijeka arapski jezik, kao jezik svjetske kulture i civilizacije, ulazi i u srednje svjetovne škole. U institucijama višeg i visokog akademskog nivoa arapski jezik susrećemo od 19. stoljeća najprije na Šerijatskoj sudačkoj školi a potom na Višoj islamskoj šerijatsko teološkoj školi, a osnivanjem Sarajevskog univerziteta i otvaranjem Filozofskog fakulteta te Katedre za orijentalistiku polovinom 1950. godine, arapski jezik se izučava i na drugim visokoškolskim obrazovnim ustanovama. Kontinuitet njegovog prisustva na prostorima Bosne i Hercegovine jeste na ponos ali novo vrijeme traži iskorake i odgovor na mnoga pitanja, među kojima u ovom Forumu posvećenom arapskom jeziku izdvajamo: Šta su stvarni ciljevi nastave arapskog jezika na svim nivoima obrazovnog procesa a posebno u medresama i na fakultetima? Zašto nastava arapskog jezika, ma gdje je promatrali, ne rezultira tako dobrim rezultatima u kontekstu ovladavanja vještinama razumijevanja i govora kako je to slučaj s drugim stranim jezicima? Jesu li medrese kao vjerne čuvarice arapskog jezika kroz sva stoljeća iza nas, imajući u vidu da školuju najveći broj učenika koji arapski jezik izučavaju kao obavezni predmet, spremne na iskorake na planu metodike nastave arapskog jezika, revizije nastavnih planova i programa, nove, moderne i atraktivne udžbeničke literature koja će moći odgovoriti duhu sadašnjeg trenutka, potrebama mladih generacija, dakako uz očuvanje misijske uloge arapskog jezika.

Downloads

Objavljeno

01-08-2022

How to Cite

Alispahić, Z. (2022). KONTINUITET IZUČAVANJA ARAPSKOG JEZIKA OBAVEZUJE NAS NA NOVE ISKORAKE. Novi Muallim, 15(60), 13–18. https://doi.org/10.26340/muallim.v15i60.190

Broj časopisa

Rubrika

MUALLIMOV FORUM