FORMS OF COMMUNICATION IN THE QUR’AN
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v6i21.1196Abstract
This text deals with the possibility of a scientific approach to researching the Qur’an as the Message with layers of communication. Author particularly emphasizes three essential forms of the communication in the Qur’an: communication through medium and dialogue and mediological type. The God Sublime shapes the communication with the real and potential recipients of the communication using different styles. The Creator addresses the individuals, nations, messengers; in every situation, the communication of the Qur’an is characterized by certain logical and linguistic (verbal and nonverbal) patterns. By revealing these patterns, the reader of the Qur’an deepens his/her knowledge on the meaning of the God’s revelation given through different historical epochs.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Naknada:
a. Časopis ne naplaćuje naknadu za obradu članaka (APC) i naknadu za podnošenje članaka.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.