U Livnu promovirana „Monografija IZ BiH“ i prikazan dokumentarni film „Imami šehidi“

Facebook
LinkedIn
Twitter

U dvorani livanjske BZK Preporod, uz prisustvo stotinjak Livnjaka, u subotu, 15.03.2014. godine su promovirani “Monografija Islamske zajednice u BiH” i dokumentarni film “Imami šehidi” . O monografiji i filmu su govorili predsjednik Ilmije BiH i glavni imam u Fojnici Mensur ef. Pašalić i predsjednik Skupštine Ilmije BiH i glavni imam u Bugojnu Vehid ef. Arnaut, dok je domaćin i moderator bio glavni livanjski imam Dževad ef. Hadžić u ime MIZ Livno kao organizatora. Čast da prouči ašere na početku manifestacije pripala je najmlađem livanjskom imamu Edinu ef. Aliću, Bratunčaninu, šehitskom djetetu, svršeniku tuzlanske Medrese i odličnom studentu i svršeniku FIN u Sarajevu a čiji je babo poginuo braneći Srebrenicu gdje je i ukopan. Edin je kao malo dijete sa majkom bratom i sestrom, koji su također bili mala djeca, u masi prognanih Srebreničana koji su imali sreću da ne budu pobijeni, preko linija bio osuđen na progonstvo u Lukavac. Njega je se film “Imami šehidi” sigurno ponajsnažnije dojmio jer mu ratne slike i strahote Bratunca, Potočara, Srebrenice i Podrinja nimalo nisu izblijedile, a i u samom je dokumentarnom filmu dosta pažnje posvećeno zločinima i patnjama Bošnjaka u njegovom Podrinju iz kojeg je došao da služi džematlijama Livna koje je opet imalo i ima svoje patnje. Učio je imam Alić u renoviranoj dvorani Preporoda iz koje je 3.aprila 1992.godine,uoči Bajrama, kao prethodnica krenula i prva grupa od 28 livanjskih “ljiljana”, među kojima i potpisnik ovih redova, na Cincar planinu i visoravan Krug, braniti BiH.

“Monografija je knjiga naših džemata, vjerskih objekata i vjerskih službenika IZ BiH od 1882.godine do danas. Knjiga je rezultat višegodišnjeg rada grupe ljudi i sada na jednom mjestu imamo najosnovnije podatke o džamijama, džematima, imamima i drugim vjerskim službenicima kojih je spomenuto u knjizi preko 1.500. Radi se o svojevrsnom atlasu naših džemata, uz napomenu da je tokom posljednjeg rata 10% naših imama postalo šehidima jer su ostali uz narod. U knjizi se govori o postojećim džamijama i džematima, ali i onima kojih više nema, kao i o brojnim našim džematima širom svijeta”, izjavio je ef.Arnaut, dodajući da je spomenutu monografiju I filmove izdala Ilmija. Autori potresnog i kvalitetno urađenog dokumentarca “Imami šehidi” su Nedim Hrbat i Muhamed Halilović.

O filmu je više govorio ef. Pašalić, napominjući da je uz ovaj snimljen i film “Glas imama”, a prozborio je i o dokumentarnom filmu “Imami logoraši” iznoseći podatak da je preko 100 imama prošlo brojne logore za Bošnjake, te da je logoraš bio i sam aktuelni reisu-l-ulema Husein ef. Kavazović.

“Mi ovim filmovima ne želimo glorificirati uloge imama u odnosu na ostale vjernike Bošnjake, pogotovo ne na uloge ostalih šehida. Mi samo želimo ukazati da su naši imami tokom rata željeli ostati uz svoj narod a mnogi su i oružjem branili džemate i našu zemlju od agresora. Mnogi su od imama pobijeni a dosta njih je pretrpjelo i strašne patnje po logorima skupa sa našim narodom. Ilmija u BiH postoji već 102 godine i za to vrijeme imami su igrali bitnu ulogu u promoviranju islama i u zaštiti i afirmaciji svog naroda i BiH”, rekao je, između ostalog, ef.Pašalić, koji je ispred gostiju i Ilmije glavnom livanjskom imamu Dževadu ef. Hadžiću, odnosno, MIZ Livno, poklonio kopiju originala poznate Ahdname koju je Sultan Mehmed II Fatih uručio bosanskim franjevcima (fra. Anđelu Zvizdoviću) prije 551 godinu (28.maja 1463) na fojničkom polju Milodraž kao garanciju slobodnog ispovijedanja vjere i poštovanja drugog i drugačijeg, što je prvi dokument te vrste o garanciji ljudskih prava u historiji, stariji 326 godina od Francuske buržoaske revolucije i 485 godina od Deklaracije o ljudskim pravima, koja je donesena tek 1948.godine. Uz kopiju originala Ahdname, koja se zove i “fojnička”, pošto je tamo uručena, a što je ef. Pašalić i naglasio, Livnjacima su uručeni i njeni prijevodi na bosanski, turski i engleski jezik, što je sve ef. Pašalić kao kulturno-historijsku hediju donio iz Fojnice.

Monografije se nisu mogle kupiti na promociji u Livnu već će određen broj njih biti distribuiran u svaki livanjski džemat i tako će se moći posuđivati na čitanje, a ostavljen je i određen broj snimaka dokumentarnih filmova “Imami šehidi” i “Glas imama” koji će se moći kupiti ili pogledati. Kako je izjavio ef. Pašalić, film “Imami šehidi” je do sada predstavljen u 23 grada BiH.