KRITIČKO MIŠLJENJE KAO PRAKTIČNO I TEORIJSKO PITANJE ŠKOLSKOG OBRAZOVANJA

Autor(i)

  • Mujo Slatina

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v6i22.1562

Ključne riječi:

Kritičko mišljenje, pojmovno mišljenje, rasuđivanje, kultura dijaloga, osjećanja, reflektivno učenje

Sažetak

Kritičko mišljenje je nerazdvojivi dio našeg života i življenja. Ono je sastavni dio »učiti živjeti«. Razlike u mišljnenju osnažuju svakog pojedinca ukoliko su tri uvjeta zadovoljena: uzajamno poštovanje, uzajamno povjerenje i korist koju pojedinac ima od postojećih razlika u mišljenju. Ukoliko se ovim razlikama kompenziraju međusobne slabosti onda one predstavljaju snagu, a ne opasnosti. Razlike između ljudi osnažuju svakog čovjeka ukoliko iz tih razlika ima mogućnosti da uči. U radu se ukazuje na deset edukativno važnih dimnezija krtičkog mišljenja (navike mišljenja i osjećaji koji prate misaoni proces, ispitivanje utjecaja osjećanja na mišljenje i mišljenja na osjećanja, razlikovanje bitnog od sporednog, kritičko provjeravanje odnosa između činjenica, otkrivanje pretpostavki, implicitnih ideja i apsurdnih situacija, posebna svjesnost u prikupljanju onih činjenica koje ne govore u prilog naših hipoteza i tvrdnji, ideja ili stavova, interdisciplinarno povezivanje i spremnost za dijalog, razvijanje kriterija za procjenu, uzdržavanje od brzog suđenja i zaključivanja i kritičko mišljenje kao kritikovanje svih procesa mišljenja).

Downloads

Objavljeno

06-08-2022

How to Cite

Slatina, M. (2022). KRITIČKO MIŠLJENJE KAO PRAKTIČNO I TEORIJSKO PITANJE ŠKOLSKOG OBRAZOVANJA. Novi Muallim, 6(22), 38–47. https://doi.org/10.26340/muallim.v6i22.1562

Broj časopisa

Rubrika

MUALLIM