PARADIGMATIČNOST ANTROPOCENTRIČNOG KARAKTERA ODGOJA

Autor(i)

  • Mujo Slatina

DOI:

https://doi.org/10.26340/muallim.v12i48.649

Ključne riječi:

Antropocentrični karakter odgoja, neoliberalistička pedagogija, odgojivost, odgoj, odgojenost, paradigmatičnost, pedagoška antropologija

Sažetak

Rad predstavlja reakciju autora na neoliberalistička pedagoška lutanja koja vode anarhiziranju odgoja. Sve neoliberalističko-pedagoške forme (crna pedagogija, antipedagogija, summerhill-pedagogija i dr), sa više ili manje strasti, okupljaju se oko jedne ideje: Čovjek se najbolje odgaja ako se uopće ne odgaja. Zato što može da ima različita ideološka odredišta, antipedagogija ima sve više svojih pristalica. Da bi se ovaj trend zaustavio, autor se zalaže za paradigmatičnost antropocentričnog karaktera odgoja kojom se osigurava odgoj kao unutrašnji duhovni preobražaj čovjeka. Unutarnji duhovni preobražaj čovjeka omogućuje da ljudska bića budu i sposobna i spremna urediti svoje odnose na temelju pravde, kreativnosti, suradnje i međusobnog poštovanja. Svaka istinska promjena i popravljanje čovjeka i njegove stvarnosti podrazumijeva postojanje ravnoteže između unutarnjih i vanjskih vrednota. Ova paradigmatičnost je u funkciji razvoja bogate sadržajnosti pojma »odgoj«. Ona teži krajnjoj, duhovnoj inteligenciji, tj. suglasju duševnog, .duhovnog i djelatnog u čovjekovoj ličnosti.

Downloads

Objavljeno

03-08-2022

How to Cite

Slatina, M. (2022). PARADIGMATIČNOST ANTROPOCENTRIČNOG KARAKTERA ODGOJA. Novi Muallim, 12(48), 78–90. https://doi.org/10.26340/muallim.v12i48.649

Broj časopisa

Rubrika

MUALLIM