Poštovani/e,
Uredništvo časopisa Novi Muallim Vas poziva da tokom cijele godine dostavljate svoje istraživačke, stručne radove, te prikaze knjiga. Istraživački radovi treba da sadrže pregled relevantne literature, opis metodologije, sažetak nalaza, i raspravu o implikacijama za praksu u obrazovnom okruženju. Stručni teorijski radovi treba da sadrže jasno objašnjenje teorije, opis historijskog konteksta, utemeljenje na osnovu literature, te zaključak. Istraživači, stručnjaci uključeni u proces obrazovnog sistema (školske, obrazovne, istraživačke i kulturne institucije) pozivaju se da dostavljaju radove koji treba da sadrže kritičku analizu i uvid u metode rada i efikasne prakse u nastavi.
Teme od posebnog interesa za 2017. godinu su:
Obrazovni sistem u okviru Islamske zajednice u BiH – institucije, historijat, planovi i programi, metode
Naprimjer:
- O novom nastavnom planu i programu FIN-a u kontekstu drugih islamskih fakulteta u svijetu (komparativna metoda)
- GH medresa – izmjene plana i program rada (posebno 1963., 1972.,) do posljednje izmjene 1993/94. godine
- Udžbenici u obrazovnom sistemu IZ u BiH (visoko i srednje)
- Mektebi – obrazovne ustanove IZ u BiH. (Institucije, historijat, planovi i programi, udžbenici, metode poučavanja, perspektive i mogućnosti)
- Odgojno-obrazovni rezultati vjeronauke i mektebske nastave
Domaći i međunarodni istraživači i stručnjaci za šerijatsko pravo (austrougarski period i poslije toga, pravnici koji su se bavili šerijatskim pravom)
Naprimjer:
- Eugen Sladović, Ljudevit Farkaš, Mehmed Begović, Ahmad Atif Ahmad, Khaled Abou El Fadl, Wael Hallaq, Muhammad Hashim Kamali
Tesavvuf
Naprimjer:
- Tekije i sufijski redovi u BiH nakon 1995. godine. Historijat, idžazetname, transnacionalne veze, uključenost u rad IZ-e.
- Značajni šejhovi tekija u BiH, očuvanje tekija u periodu 1945-1990
- Izučavanje tesavvufa u obrazovnom sistemu IZ-e
- Pisana zaostavština šejhova BiH (prijevodi, orginalni radovi)
Vakufi u Bosni i Hercegovini
- (Pojmovi, institucije, historijat, etika upravljanja vakufom, perspektive i mogućnosti)
Kultura sjećanja – genocid nad Bošnjacima u BiH
- (Posljedice genocida, memorijalizacija, izučavanje genocida u obrazovnom sistemu BiH, postgenocidna BiH)
Islamski reformizam u BiH
Naprimjer:
- Tradicija islamskog reformizma (islah) u BiH (prema tekstu prof. dr. Fikreta Karčića, Šta je to islamska tradicija Bošnjaka? – jedna od sastavnih komponenti te tradicije)
- Pojam i razumijevanje islamskog reformizma u BiH
- Značajni mislioci i njihov doprinos (Dž. Čaušević, M.S. Serdarević, M. Handžić, H. Đozo, E. Karić, F. Karčić,)
- Prisutnost ideja islamskog reformizma u nastavnim programima u institucijama IZ
- Popularizacija islamskog reformizma kroz djela značajnih učenjaka i kroz nastavne programe IZ