TEKSTOVI O HISTORIJI ISLAMSKE KULTURE I CIVILIZACIJE U BOSNI I HERCEGOVINI OBJAVLJENI U NOVOM MUALLIMU I NJIHOV ZNAČAJ ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE / ARTICLES DEALING WITH THE HISTORY OF ISLAMIC CULTURE AND CIVILISATION IN BOSNIA AND HERZEGOVINA PUBLISHED IN NO
DOI:
https://doi.org/10.26340/muallim.v21i82.1785Ključne riječi:
islamska kultura i civilizacija, Bosna i Hercegovina, džamija, vakuf, mekteb, medresa, muslimansko školstvo, odgoj, obrazovanje, Islamic culture and civilisation, Bosnia and Herzegovina, mosque, waqf, maktab, madrasa, Muslim schooling, upbringing, educationSažetak
UDK 37.014.521:28(497.6) 930.85(497.6=163.43)
Imajući na umu programsku orijentaciju i fokus Novog Muallima autor je u ovom radu analizirao tekstove iz historije islamske kulture i civilizacije u Bosni i Hercegovini objavljene na stranicama ovog časopisa u proteklih dvadeset godina i njihov značaj za islamski odgoj i obrazovanje Bošnjaka. Analizom je obuhvaćeno 47 radova o vjerskim, prosvjetnim i kulturnim muslimanskim ustanovama u Bosni i Hercegovini. Radi bolje preglednosti u radu se zasebno tretiraju sljedeće teme: džamije, tekije i hanikasi, vakufi te muslimansko školstvo i prosvjetne ustanove: mektebi, medrese, Daru-l-mullimin i Mektebi-nuvvab. Nakon kritičkog čitanja objavljenih tekstova unutar svake cjeline autor je budućim saradnicima Novog Muallima ponudio smjernice za daljnja istraživanja.
Summary:
Keeping in mind the professional orientation and the focus of Novi muallim, the author in this article analyses the texts dealing with the history of Islamic culture and civilisation in Bosnia and Herzegovina published on the pages of this magazine in the past twenty years. He also discusses here the significance of these texts for the Islamic education and upbringing of Bosniaks. This analysis includes 47 articles which deal with religious, educational and cultural institutions of Muslims in Bosnia and Herzegovina. In order to have more clear view, the article deals with following topics separately: mosques, tekkes and hanikahs, wqfs and Muslim educational institutions: maktabs, madrasa, Daru-l-mullimin i Mektebi-nuvvab. After critical analyses of these texts the author also offers some directions for further studies and research work to any future contributors of Novi muallim.
Downloads
Objavljeno
How to Cite
Broj časopisa
Rubrika
License
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sljedeće uvijete:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja, pri čemu će rad jednu godinu po objavljivanju biti podložan licenci Creative Commons imenovanje koja omogućuje drugima da dijele rad uz uvijet navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.